مقاله

جدیدترین تکنولوژی های سونی

جدیدترین-تکنولوژی-های-تلویزیون-سونی

معرفی جدید ترین تکنولوژی های سونی

یکی از مهمترین خصوصیت های کمپانی سونی پس از گذشت این همه سال از تاسیس،تولید محصولات با کیفیت است که این برند رو تبدیل به محبوب ترین در جهان تبدیل کرده است.با بیش از 70 سال سابقه در تولید محصولات الکترونیکی،سونی در تولید تلویزیون های با کیفیت،لوازم منزل و همچنین دنیای دیجیتال برای سرگرمی،حرف اول را در دنیا می زند.سونی در نوآوری و ایجاد تکنولوژی جدید همیشه جلوتر از رقبا بوده و علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است.

تکنولوژی تلویزیون های سونی

سونی در تولید تلویزیون های خود بسیار موفق عمل کرده است و با ایجاد کیفیتی بسیار بالا و فراتر از همه ی رقبای خود،فروش بالایی را نیز تجربه کرده است.Sony در سال 2020 با تلویزیون های OLED A8H و تلویزیون سری X خود فراتر از انتظار ظاهر شد.اما در سال 2021 با تولید نسل جدیدی از پردازنده ها بار دیگر تمام نکاه ها را به خود جلب کرد.

پردازنده چیست؟

هر وسیله دیجیتالی برای انجام فعالیت نیاز به یک هسته مرکزی داره که به آن پردازنده گفته می شود.پردازتده در واقع مغز وسایل دیجیتال محسوب می شود که دقیقا مثل مغز انسان که تمامی فعالیت های بدن را کنترل می کند،پردازنده نیز در قطعات دیجیتال چنین وظیفه ای را بر عهده دارد.

تلویزیون ها نیز با استفاده از پردازنده،تصاویر و صدایی فراتر از انتظار را به ما نمایش می دهد.سونی در سال های گذشته برای تلویزیون های خود از پردازنده X1 استفاده میکرد.اما در سال 2021 سونی پردازنده جدید و انحصاری خود با نام Bravia XR را معرفی کرد و با استفاده از این پردازنده فعالیتی فراتر از انتظار را به خود اختصاص داده که با استقبال کاربران زیادی مواجه شد.

پردازنده تلویزیون های سونی

هوش مصنوعی در تلویزیون های جدید سونی

هوش مصنوعی امکان اجرای فعالیت های متفاوت را به صورت لحظه ای و آنی بر عهده دارد.سونی نیز در تلویزیون های مدرن خود از هوش مصنوعی کمک گرفته است که با استفاده از تشخیص فرمان های صوتی و اجرای لحظه ای تغییرات نقش مهمی در تولید تصاویر بهتر و با کیفیت تر را بر عهده میگیرند.

هوش مصنوعی به صورت کاملا هوشمند و خودکار و بدون دخالت انسان ،وظیفه بسیار سنگین پردازش تصاویر و صدا را بر عهده می گیرد و می تواند تصاویری خارق العاده و بدون لرزش را به ثبت برساند.سونی برای این کار از هوش مصنوعی گوگل کمک گرفته است.

پردازنده XR جدیدترین تکنولوژی در تلویزیون های سونی

پردازنده جدید سونی Bravia XR از چهار هسته بسیار نیرومند استفاده کرده است.با کمک  این هسته ها امکان پردازش تصویر و صوت در لحظه به بهترین شکل انجام می شود و در ایجاد تصویری با کیفیت و با جرئیات بسیار تاثیرگذار است.تلویزیون های سونی با استفاده از این پردازشگر قدرتمند با مصرف کمترین انرژی،بیشترین بازدهی را خواهند داشت و کاربر را با تصاویری غیر قابل وصف و تکرار نشدنی رو به رو خواهد کرد.هوش مصنوعی به راحتی لحظه به لحظه ویدئو و صدا را پردازش می کند و کیفیتی در خور و شایسته بیننده را ایجاد میکند.

 

هوش شناختی در تلویزیون های سونی

سونی با شناخت کامل از بیننده،تصاویر و صدا را به نمایش می گذارد.در تلویزیون های سونی با استفاده از تکنولوژی Bravia XR دقیقا همانند انسان امکان شناسایی و پردازش لحظه ای تصاویر و صدا را داشته و تصاویری سازگار با چشم انسان را فراهم می سازد و سازگار با مغز انسان ،بیشترین کارایی را دارا می باشد.

هوش شناختی در تلویزیون های سونی

نحوه درک ما از جهان هستی از طریق دیده ها و شنیده هاست.چشم و گوش ما تمامی حوادث و واقعیات را دیده و شنیده و به مغز ارسال می کنند.مغز نیز تمامی این داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و در کمترین زمان و به بهترین شیوه ممکن به نمایش می گذارد.پردازنده XR با استفاده از همین قاعده مغز میتواند تصاویر،رنگ،کنتراست،وضوح و صدا را بر عهده گیرد و در هر حظه تصاویری دقیق و بسیار طبیعی را به نمایش بگذارد.

تصاویر با کیفیت تر با استفاده از SONY Bravia XR

به منظور افزایش کیفیت بیشتر،سونی از بخش پردازش صدا و تصویر به صورت جداگانه بهره گرفته است.پردازنده Cognitive Processor XR با استفاده از فناوری XR Picture امکان پردازش و تغییر تصاویر را بر عهده میگیرد.این تلویزیون در لحظه میزان رنگ،کنتراست،وضوح و حرکت را پردازش می کند و با توجه به نوع تصویر تغییر می دهد.این قابلیت سبب شده،کاربر در تمامی تصاویر بیشترین هیجان را داشته باشد و تصاویری دقیق را مشاهده نماید.

یکی دیگر از ویژگی های تکنولوژی Bravia XR که از انسان الهام گرفته است،بحث نقطه کانونی است.زمانی که به یک شی از تصویر نگاه می کنید،تمامی موارد موجود در اطراف را با وضوح کامل مشاهده می کنید و تنها اون شی را با بیشترین وضوح می بینید.فناوری Xr Picture نیز از همین قاعده و با شناخت نقطه کانونی در تصاویر استفاده کرده و سعی در بزرگنمایی آن داشته و با این عمل امکان ایجاد تصاویری با بیشترین وضوح و کنتراست را خواهد داشت.

صدایی فراگیر و همه جانبه با تکنولوژی XR Sound

با تکیه بر این تکنولوژی همگام با یکی از عجایب مغز انسان که تشخیص منبع صدا و میزان آن است میشویم.از این طریق کاربر قادر به تشخیص این است که صدا از چه زاویه ای صادر شده و لحظه میزان صدا را پردازش نماید که این فرآیند برای کاربر همیشه صدایی کامل و فرگیر را به ارمغان می آورد که می تواند ان را به اوج هیجان برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *